.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی استاندارد
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران بر ضرورت استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی استانداردبه منظور کاهش خسارات و حوادث ناشی از گازگرفتگی و یا انفجارآن تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوز،جعفر احمدپور امروز از شهروندان این استان خواست تا برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز، از وسایل گرمایشی استاندارد در منازل و محل کار خود استفاده کنند و در ادامه افزود: مشترکان باید در انتخاب و خرید وسایل گرمایشی به برچسب انرژی آن توجه کنند و وسایلی را بخرند که با مصرف کمترین میزان انرژی، بیشترین و کم خطرترین گرما را تولید کند.


وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بیان کرد: هم‌استانی‌ها، می‌توانند با رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، ضمن پیشگیری از حوادث مرتبط با گاز، محیطی امن و گرمابخش را به خانواده خود هدیه کنند.


مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با تأکید بر چک‌کردن بدنه دودکش متصل به وسیله گازسوز و اطمینان از گرم بودن آن، اطمینان از باز بود مسیر دودکش‌ها گفت: رعایت نکات ایمنی موجب کاهش حوادث ناشی از گاز می‌شود.


احمدپور ادامه داد: مسدود‌ بودن مسیر دودکش علاوه بر این که باعث مسمومیت و گازگرفتگی می‌شود، ممکن است خسارت مالی زیادی هم به همراه داشته باشد.


مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: استفاده از وسایل گرمایشی که دارای ترموکوبل (دستگاه قطع کننده گاز) است باید مورد توجه بیش از پیش شهروندان قرار گیرد تا از نشت گاز جلوگیری شود.


وی همچنین به مشترکان گاز طبیعی هشدار داد تا برای جلوگیری و یا کاهش خطرات ناشی از گاز گرفتگی از تبدیل وسایل گرمایشی نفت‌سوز به گازسوز ، نصب آبگرمکن در رختکن ساختمان‌های دارای کمتر از 65 مترمربع مساحت و همچنین قراردادن لوله بخاری در ظرف آب جدا خودداری کنند.


احمدپور همچنین گفت: برابر ماده 17 مقررات ملی ساختمان، استفاده از وسایل گرمایشی گاز و نفت سوز در کلاس های درس خلاف است و مدارس باید به سیستم حرارتی متمرکز (شوفاژ) تجهیز شوند.


وی تجهیز مدارس به سیستم حرارتی متمرکز را نیازمند همکاری افراد نیکوکار دانست و افزود: در صورت تجهیز مدارس به سیستم حرارتی متمرکز (شوفاژ) دیگر شاهد خطرات ناشی از گاز گرفتگی و یا آتش سوزی نخواهیم بود.


مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران ابراز امیدواری کرد تا با رعایت نکات ایمنی مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در استان به کمترین میزان برسد.

احمدپور نقش رسانه‌های جمعی را در تنویر افکار عمومی و ترغیب آنان در استفاده بهینه از وسایل گرمایشی با اهمیت دانست و گفت: با هدف کاهش خطرات ناشی از گاز گرفتگی، ساخت برنامه‌های تبلیغاتی در دستور کار شرکت گاز قرار دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.21 seconds.